Jeg laver virksomhedens regnskab hvert halve år. I slutningen af denne måned skal jeg aflevere rapporten til de administrerende direktører, som gerne vil se, hvor meget de nye kontrakter, der er kommet ind, giver dem at kalkulere fremtidige investeringer med. Det er da forståeligt, men det er også et kæmpe arbejde at få sat det op rigtigt, så de kan studere rapporten.
Meget at printe ud
Når rapporten er lavet og godkendt af dem, skal den printes i 15 eksemplarer. Det kan tage en del tid. Den skal printes i 15 eksemplarer, fordi den skal sendes som bilag til deres bestyrelsesmedlemmer, som skal tage den endelige beslutning omkring deres forslag til de fremtidige tiltag. Derfor er jeg nu ved at lægge sidste hånd på regnskabet.
Men her til morgen opdagede jeg, at vores sekretær ikke har bestilt printerpatroner. Jeg blev sur, fordi jeg havde udtrykkeligt bedt hende om at sørge for, at printeren er i tiptop stand. Og det havde hun så ikke gjort!
Jeg var nødt til at bruge min tid på at ringe til butikken, der sælger kontorartikler, og bede dem om at komme med printerpatronerne så hurtigt som muligt. Det er altså irriterende, når man har travlt og gerne vil lave et ordentligt stykke arbejde.
Selv havde hun travlt med at servere kaffe til bossernes møder.
Jeg fik ringet til shoppen og bestilte printerpatronerne. De var såmænd så søde og sendte dem med det samme. Jeg skulle så bare lige huske at få lagt bilaget for betalingen af dem ind i regnskabet. Det betød, at rapporten skulle tjekkes igennem én gang til. Det er det der tjek, som tager rigtig lang tid. En enkelt fejl, og arbejdet skal laves om. Det har jeg ikke lyst til. Under tjekket opdagede jeg, at der var et bilag, som dækkede over flere forskellige kontorartikler, hun havde bestilt. Bl.a. stod der printerpatroner på bilaget. Jamen, hvorfor var printeren så ikke parat til at printe?
Nå -sådan er det jo bare tit. Heldigvis er de supersøde til at hjælpe i en fart hos Papir & Blæk 🙂