Spring til indhold

Indholdsrige firmafester

Så fik I endelig styr på det der med datoen. Der skal afholdes en firmafest. Det har bare været svært for jer at blive enige om, hvornår den skulle afholdes. Medlemmerne af virksomhedens festkomité havde foreslået en dato, men det var åbenbart et dårligt valg. De fleste af medarbejderne kunne ikke den dag. Der blev derfor lavet en afstemning iblandt alle medarbejdere, om hvornår festen skulle afholdes. Der var tre valg: En dag i juni, en dag i august og en dag i september. De fleste stemte for en dag i begyndelsen af september. Så det er, hvad festkomitéen har at arbejde ud fra. De to af medarbejderne, der ikke kan deltage i arrangementet, må så gå glip af en spændende dag.

Udfordrende opgave

Det er en skam, og i virkeligheden er I, der sidder i festkomitéen lidt kede af det. Det er åbenbart ikke så nemt at arrangere firmafester – især ikke når der er tale om en firmafest for 60 medarbejdere. At de to ikke kan komme, må I respektere, selvom det i virkeligheden er en del af virksomhedens politik, at alle skal deltage i firmaarrangementer, der organiseres og betales af virksomheden. Normalt plejer dette event at være en stor succes, fordi I starter altid dagen med nogle timers teambuilding. Det plejer at være rigtigt sjovt – og det giver jer noget at tale om og grine ad under selve festen. Sidste år var temaet for den teambuilding, der blev lavet i forbindelse med firmafesten styrke og selvtillid. I år har I besluttet, at det skal være kommunikation.

Alt kan forbedres

Kommunikationen i virksomheden er i forvejen ret god. Men I har en idé om, at hvis I kan styrke den yderligere, så vil I også kunne blive endnu stærkere på det marked, som I er i, og som er blevet meget mere konkurrencepræget, end det var for bare to år siden. Lige nu, er du ved at finde teambuilding priser hos forskellige arrangører, der har speciale i kommunikation og teambuilding. Der er meget store variationer i priserne, og du kan se på nogle af de sites, du besøger, at nogle af arrangørerne måske ikke er helt så bevidste om, hvor meget kommunikation betyder i en moderne virksomhed som jeres. Til gengæld har du fundet et site, hvor du kan se, at det team, der driver den lille virksomhed, har styr på det her med kommunikation, og hvordan den kan fremmes i det daglige i store virksomheder. Og man kan jo godt karakterisere jeres arbejdsplads som en mellemstor virksomhed. Du vil da også foreslå overfor de andre i festkomitéen, at I henvender jer til det firma, der har erfaring med kommunikation som hovedtemaet i de teambuilding øvelser, der skal udføres.

Også selvom arrangørerne af eventet er et lille og forholdsvist ukendt firma. De har nogle flotte udtalelser fra rigtigt store koncerner på deres site, så de må kunne noget, de fleste andre ikke kan. Desværre kan du ikke lige umiddelbart se, hvad deres teambuilding koster. Det ville ellers være rart at vide noget om. Måske er det bare et spørgsmål om, at I skal tale med dem om det?